"Telegrafia pentru radioamatorism, este ca sarea în bucate"
"Amateur radio without telegraphy is a food tasteless"

YOFF-183

   Am comis a doua expediţie într-o zonă protejată Fauna şi Flora. De această dată am fost în zona YOFF-183,  (ROSPA-0099)   în podişul Hârtibaciului, una din cele mai mari zone protejate. Cu toate că în centrul acestei zone locuiesc doi radioamatori, am constatat că nu am dus lipsă de amatori de QSO-uri.
   Astfel, în 2 Iulie 2011, dimineaţa la ora 4, am încărcat maşina cu de toate şi am tăiat-o spre localitatea Pelişor, cale de vre-o 21 de km. Locul de operare a fost situat la vre-o câteva zeci de metri de Biserica fortificată (SB-F46) din satul Pelişor. Locul de cazare şi masă a fost la cca 4 km distanţă.
   Am instalat urgent băţul de undiţă folosit ca antenă verticală în vârful acoperişului unui grajd, având o bună companie prin prezenţa a două vaci, un cal şi a mai multor gâşte, raţe şi găini.
   Nu uit nici pisica şi câinele ciobănesc, care era foarte curios să ştie cu ce mă ocup...
   Şi de această dată am folosit bătrînul meu transceiver TS-830S, cca 75 w out. Am  renunţat  la transmatch-ul home made, cam mare în dimensiuni şi am instalat un SWR-metru Diamond SX-100 şi un cuplor de antenă MFJ-901.
   Am lucrat numai în benzile de 40, 30 si 20 m, mai mult în telegrafie.
Am avut parte de perioade de pile-up-uri extraordinare, dar şi de perioade slabe. În prima oră în banda de 20m, am reuşit 132 de QSO-uri. Cam ca la un concurs bine populat.
În final am înscris în log 400 QSO-uri.
   Perioadele de lucru la staţie au fost mai puţine, fiind întrerupte de mersul la masă şi seara la culcare, la ceva distanţă.
   Una peste alta a fost frumos, timpul bun şi gazdele de toată stima.


Vedere generală asupra satului Pelişor


Biserica fortificată


                                                       Biserica fortificată


                                                                    Biserica ortodoxă


                                                  Locul de cazare şi masă


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu