"Telegrafia pentru radioamatorism, este ca sarea în bucate"
"Amateur radio without telegraphy is a food tasteless"

QSL-uri subversive!


În cursul acestui an (2011) am primit via "buro" în trei rânduri, "câteva" QSL-uri, însumând 340 de bucăţi, din diverse ţări, pentru legături efectuate în anii 2000, 2001, 2002.
Prima întrebare a fost: unde dracu' au stat timp de vreo 7-8 ani?
Fiind din ţări şi continente diferite, este clar că nu au stat la biroul expeditor.

A doua întrebare a apărut în momentul în care am observat pe mai multe QSL-uri, o adnotare făcută cu creionul: QSL OK!
Pe două QSL-uri care aveau înscrise mai multe QSO-uri, era o săgeată în dreptul unei anumite date.

Deci au stat "uitate", undeva într-un altfel de "birou", pînă când, cineva a dat peste ele şi le-a returnat la FRR, să fie trimise destinatarilor.

Avem o cârtiţă în FRR care se ocupă cu aceste lucruri?
La ce şi cui foloseşte verificarea QSL-urilor unor radioamatori?
Secu' redivivus?

Ştie tovarăşul respectiv că înmânarea QSL-urilor unor persoane (ne-radioamatori) străine de FRR se numeşte violarea secretului corespondenţei?

Nu că m-aş aştepta la vre-un răspuns de la FRR...

Un comentariu:

  1. Am aceeasi problema, Vasile, in 2011, dupa ce am ... strigat tare pe radioamator.ro... am primit 12 cm de qsl-uri din anii 2000 - 2001. Si eu cred ca este cineva rau intentionat pe undeva.

    RăspundețiȘtergere