"Telegrafia pentru radioamatorism, este ca sarea în bucate"
"Amateur radio without telegraphy is a food tasteless"

YP0CW/P în Green Party


   Green Day - Ziua Verde o acţiune a EUFF (European Flora & Fauna), s-a vrut semnalată şi în România, de către asociaţiile YOFF şi ARER printr-un Green Party. Fiind vorba de "mers la iarbă verde" m-am gândit că ar fi o ocazie bună să respir un aer curat şi să ascult liniştea de la ţară.
   Direcţia: satul Richiş (Reichesdorf - satul bogat), o localitate aparţinând comunei Biertan (SB), atestată documentar din anul 1283. Biserica fortificată datează de prin anii 1500 şi este în stare bună. Orga (functională) din biserică a fost construită în anul 1788.
   Satul are o populaţie de vre-o 750 locuitori, români, 3-4 saşi, 2 olandezi, 2 englezi şi nelipsiţii ţigani, care au ocupat casele părăsite de saşi, aducându-le într-o stare jalnică. Se mai pot vedea case săseşti pe al cărui frontispiciu apar anii de construcţie 1700 şi 1800...


Richiş - vedere aeriană (foto: Georg Gerster)
(+) locaţia YP0CW/P

                                                               Biserica fortificată



                                                               Intrarea în biserică

     La Richiş se poate ajunge pe două drumuri. Unul din şoseaua naţională Mediaş-Sighişoara, în localitatea Saroş pe Târnave la dreapta, prin Biertan, distanţă de 15 km, drum asfaltat destul de bun. Cealaltă variantă, din drumul judeţean Mediaş-Moşna-Bârghiş, la stânga pe un drum fost asfaltat, 4km, 11 curbe în ac de păr, dar foarte frumos. Sunt şanse de a vedea iepuri şi căprioare.



Intrarea în sat (var. 2)

   Am ajuns vineri dupa amiază, si am trecut imediat la instalarea antenelor, operaţie mai laborioasă, care mi-a luat cam două ore. Am facut câteva teste şi apoi am trecut la programul domestic.
   Sâmbătă am început traficul de dimineaţă, dar propagarea a fost cu "hopuri". Chemări minute în şir, fără nici-un QSO, ca apoi sa apară brusc deschideri, cu pile-upuri de 30-40 QSO, apoi iar tăcere şi zgomot de bandă ridicat. Situaţia s-a menţinut cam aceiaşi toată ziua şi pe toate cele 3 benzi folosite 40, 20, 15m.
   In cele 12 ore de trafic, am reuşit 281 de QSO-uri.

Indicativ utilizat: YP0CW/P
Zona: YOFF-183  (ROSPA-0099)
WCA: YO-00464
OIR: SB-F47
WW-loc: KN26fc
Transceiver FT-817, pwr out 4-5w.
Antena tunner: MFJ-901
SWR-meter: SX-100
Home made antenna-switch.
Antena, home made: 2 elemente verticale fazate, monodirecţional pe N/W şi S/E; bidirecţional pe N/E şi S/W.
Sau acordat foarte bine pe 40 şi 20m cu un SWR de 1,2-1,5 şi mai slăbuţ în 15m, 1,9-2,5.

   Duminica a fost zi de grătare, bere, odihnă şi ascultat liniştea de la ţară...
Dis de dimineaţă am avut şansa să văd două căprioare păscând în partea de sus a grădinii.




73's & 44

Un comentariu:

  1. Felicitari Sica,pentru activarea zonei..imi pare rau nu te-am auzit..as fi vrut sa lucrez,poate cu alta ocazie.Toate cele bune,o vara frumoasa cu bine si cu sanatate 73&44 de Nico YO3HFY

    RăspundețiȘtergere