"Telegrafia pentru radioamatorism, este ca sarea în bucate"
"Amateur radio without telegraphy is a food tasteless"

Capra vecinului


   Majoritatea radioamatorilor cunosc avantajele utilizării diverselor clustere DX, pe care le accesează mai des sau mai rar, după nevoi, unde găsesc cele mai noi informaţii privind activităţi DX, IOTA, WFF, WCA, etc.

   Putem vedea zilnic sute de postări, ale unor radioamatori care vor să semnaleze apariţia unor staţii interesante. Astfel putem afla rapid frecventa de lucru, cu câţi KHz up or down ascultă, QSL via, sau informaţii privind locaţia.

   Dar există şi radioamatori, care vor doar să se laude că au lucrat un DX, iar comentariul la postare are forma: tnx for QSO John sau Bob sau ...
   Am mai constatat că sunt radioamatori ca ruşii, italienii, germanii, care postează informaţii despre staţiile operate de co-naţionalii lor, cu zecile. Nu există un indicativ special rusesc care să nu fie semnalat de zeci de ori pe zi, mini-expediţiile italiene sau  spaniole semnalate de amicii lor italieni sau spanioli.
   Dar am observat şi fenomenul invers şi anume, la români, cărora li se potriveşte proverbul românesc din titlu...
   Exemplu: YO4W... a lucrat o expediţie rară (VP8STI) şi o semnaleaza astfel: tnx gl...
Nimic despre frecvenţa unde a fost auzit, nu cumva să faciliteze vre-unui alt YO contactarea  rarităţii... Şi nu este singurul...

   Am avut în ultimii doi ani multe (peste 20) expediţii WCA şi YOFF. Am lucrat şi zeci de YO. Desigur că o postare pe cluster, de la  un YO ar fi fost un ajutor binevenit pentru a atrage atenţia lumii asupra indicativului, frecvenţei şi locaţiei.
(În expediţiile din anii 2015 si 2016 am făcut peste 4500 de QSO-uri, din care  200 cu staţii YO).
   Dar surpriză... Cu o exceptie, în ultimii doi ani nu s-a găsit măcar un YO din cei lucraţi de mine să semnaleze prezenţa mea în trafic...
   Mulţumesc lui YO3JW pentru multiplele postări, (aproape la fiecare expediţie) dar şi lui YO6CFB pentru singura sa postare.
   Nu prea surprinzător, acelaşi YO care m-a chemat şi nu a semnalat prezenţa mea pe cluster, apare în minutul următor semnalând o staţie YU1...
   În schimb am avut semnalări numeroase de la staţii RA, DL, UR, OK, LZ, PY,  etc.
   Concluzia?
   De ce să–şi pună în log şi alţi YO-i  DX-ul sau expediţia lucrată, dece să semnaleze expediţia unui YO ajutând-ul astfel ?
   Dă-l încolo, eu îl am în log, ceilalţi nu contează, iar expediţionarul  YO să se descurce singur...

   Am fost curios să văd dacă şi alte expediţii YO sunt tratate identic, sau numai subsemnatul sunt „iubit” de corespondenţii YO. Am studiat postările YO apărute pe cluster  pentru YO9KXF/P cu expediţia IOTA din Marea Neagră.
   Situaţie aproape identică,  în cele 5 zile de trafic, au fost postări doar de la trei radioamatori YO. Sunt convins că în logul expeditiei apar mult mai mulţi...

   Vorbind despre această situaţie cu un amic YO6..., acesta mi-a sugerat mai în glumă,  mai în serios, să „deletez” din log QSO-urile cu acei YO...

Să moară şi capra lor...

YO6EX


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu